Nappatag för regionens framtid

Nappatag för regionens framtid

Läs hela artikeln
eLokal Shop | Nyhetsöversikt | Nyhetsbrev | RSS | Tipsa oss | Annonsera/Kontakta oss | Sök 
Josefin Crafoord: Jag utgår alltid från mig själv
HÖSTMODE

Josefin Crafoord: "Jag utgår alltid från mig själv"

Läs hela artikeln
Högtryck på andrahandsmarknaden
BOSTAD

Högtryck på andrahandsmarknaden

Läs hela artikeln
Citroën Survolt:
MOTOR

Citroën Survolt:

Läs hela artikeln
DALARNA I MJUKISFORMAT. Klänningen ingår i serien Lilla Dalom som säljs genom My Little. Foto: Lillemor Kax
DALARNA I MJUKISFORMAT. Klänningen ingår i serien Lilla Dalom som säljs genom My Little. Foto: Lillemor Kax

Tipsa en vän  Skriv ut Del

Lantromantik även för barnen

Klä de små i lusekofta och dalastil

MINIMODE. Folkdräkten har nya fans bland barn och deras föräldrar. Den lantromantiska trenden på dam- och herrsidan går igen i barnmodet.

– Folkdräktsplagg i sweatshirt är populärt. Det finns också ett norskt företag som arbetar med lusekoftemöster på mjuka kläder för mindre barn, säger Johanna Finnholm, trendanalytiker på Svenska Moderådet.

Folkdräkter i mjukismaterial finns bland annat i serien Lilla Dalom från My Little. Norska märket Ugly Children
Clothing jobbar med lusekoftemönster i bland annat bodies, mössor och sweatshirts.
– Det är bärbara, praktiska plagg som har blivit mycket populära.

För större barn är det också mycket lantromantik som gäller.
– Till äldre barn finns workwear-plagg som rutiga skjortor och chinos. Denimtrenden går mot mer tvättat, ljusare och med mer vidd i byxbenen.

Den ekologiska trenden för barnkläder är också stark. Bland andra det danska företaget Katvig tillverkar organiska barnkläder i glada färger och enkla mönster som för tanken till lek och skoj.

HETT. Det norska lusekoftemönstret är hett. Här i en skön bomullsbody från Ugly Children Clothing.
HETT. Det norska lusekoftemönstret är hett. Här i en skön bomullsbody från Ugly Children Clothing.

Publicerad: 05. mars 2010 08:00

loading...

VALET 2010
Välj din kommun nedan
Karlshamn
Karlskrona
Olofström
Ronneby
Sölvesborg
Tilbaka till lokaltidningen.se
HÖSTMODE

COMMERSEN CUP

Medborgarreportage
senaste blogg
Cicci Andersson:
Galapremiär i Asarum?!...
Veckans annonser

Nyheter från ditt lokalområde
Välj din tidning här och läs de senaste nyheterna från ditt lokalområde...

E-TIDNING

Karlshamn

Karlskrona

Ronneby

Sölvesborg/Olofström

loading...

Carlshamns Commersen ABLotsgatan 5374 35 CarlshamnTelefon: 0454-341 30Fax: 0454-341 39
lokaltidningen.se/commersen - en del av lokaltidningen.se